පරපුරෙන්
පරපුරට පොදු
වූ
එනමුත් අද්විතීය
යැයි සිතන [M1]
ආදරය,
අනාදරය
රැවටිල්ල පැටලිල්ල[M2]
හොඳට දන්නා අක්බාර්
පාලම[M3]
දෙඩවුයේ නැත මා සමග;
එදා මෙන් අදත් එලෙසම නිහඬව
ඓතිහාසික නිශ්චිත
කම
සහ පැවැත්මේ තර්කය මතම
දැඩිව,
දැඩිවම [M4] සිටියා පමණි[M5] --
කෙඳිරිල්ලක්, හුස්මක්,
සුගන්ධයක් ලෙස
හිරු කිරණ, මුරකාවල්
සහ උකුසු ඇස් අතරින්
වැළඳ ගැනීම සහ දියවීම[M6] වෙත
පිය
නගන්නට ඇයට[M7] .
[M1]Paradox
පොදු vs අද්විතීය -
it is a grown up voice revisiting a
beloved/familiar landmark and looking at the present occupants with cynical
benevolence
[M2]Whose
actions are these? The voice’/ those of the present generation or both?
[M3]Personification
– an uninvolved witness. By choice – is it because to get involved is to feel
and feeling is pain?
[M4]Repetition
of this word – stresses the determination of the bridge to stand aloof of the
surrounding drama
[M5]Use
of aposiopesis – breaking off due to
heightened emotions
[M6]P
[M7]Is
it the firmness of the bridge that makes it possible for the woman to embrace
and unite with her lover?
No comments:
Post a Comment